När det hjälper att hjälpa.

Att hjälpa någon i kris är en gåva att hantera och det svårt att blockera alla känslor som man har i grunden om dom som har det svårt i sitt liv för tillfället. att känna att man kan ge ett stöd och ett förtroende till en vilsen själ i nuet är en glädje som är större än vad man fattar i grunden. När någon mår dåligt så är det lätta att den personen blockerar sig totalt och ber inte om hjälp för det är jobbigt att nysta upp sina blockeringar eller problem som hopar sig för en. Att be om hjälp kostar inget och att ge ger mer tillbaka men tyvärr står pengar vår värld . Jag kan känna att jag ger något till något av kärlek och det förekommer att alla känslor hos mot parten svämmar över men det är okej för min del. Att folk bråkar eller att man har en saknad av kärlek är en konst att hantera men att inte förstå sina sidor är både svårt och en stor konst att hantera. Vi alla bbehöver hjälp någon gång i livet och då gäller det inte att vara så självisk att det är inte jag som ska ta kontakt med vederbörande för det är inte mitt fel, det är farligt att vara bitter på sin rival eller den man älskade en gång i tiden. Alla problem man har oavsätt det är mitt eller ditt fel så är det bättre att ta i tu med sina eller andras problem innan hela livet rasar av en händelse . Ta i fatt i det som är jobbigt innan hela världen rasar för då blir det värre oavsätt vems fel det är så kan det bara bli bättre. Meditera mycket och ta gärna kontakt med någon som du känner dig trygg med , men ge aldrig dåliga tankar om någon för då matar ni personen med mer kraft för att slå ner er ännu mer och det är ju helt onödigt..
Ha de gott alla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0