Svaret från Kurt

Hej Kurt När du skev till mig så då undrar man hur det är ställt med religioner och om det är sanningsenligt.
Du påstår att du har kontakt med en god gud som vill sprida onda krafter
 
Helt fel tolkning av min text, I vår värld finns ond (den fallna andevärlden) och god kraft (Gud och hans änglar (hans ande som verkar i allt detta))
 
och att du ska be sin gud att lägga onda krafter på mig som person
 
Fel igen, jag ber inte om något ont över dig, Guds ord ger svaret, välj förbjuden väg och kraft och valet i detta har en konsekvens, välj gott och det leder till gott,välj ont och det leder till ont. Märk väl att jag inte menar att du valt en ond väg, ditt uppsåt och vilja är säket god, men den som sammarbetar med andevärlden UTAN Gud hamnar i olycka, många av dina "vänner" de som anser sig tjäna en gode kraft utan att vara helt under Gud har redan valt fel sida.
Bibeln är kunskapens bok, där finns allt man behöver veta i denna fråga (då inte att tyda underliggande texter (kabbala) utan att enkelt läsa som det står). De som kommit en bit längre du på din inslagna väg vittnar såhär, först ljus och kraft, sedan en tilltagande ångest och problem att finna ljuset, kraften glädjen i sitt/DITT tjänande försvinner, pågrund av att du tjänar den som förkläder sig till ljusets ängel.
 
då undrar jag om alla kristna ber åt sin gud för att straffa andra människor på denna jord. Det är ju inte konstigt att människan på denna jord både krigar inombord med sig själv och att man krigar mot andra för att folk ska tro just som du tycker att man ska tro.
 
(läs svar ovan)
 
Vi lever i en fri värld och har egen handlings kraft för att göra vad vi vill och ska givetvis stå för våra egna beslut här i världen och inte tillbedja en gud som ska straffa andra för att du vill att det ska vara så. Du påstår att mina andar äro svarta och att dom tillhör djävulen .Det ska jag säga dig att det finns bara vita och rena andar i mitt sällskap.
 
(tiden verkar för att ljusets ängel, låter sin spegelvärld när tiden är inne få din själ att bara se mörker)

Djävullen tillhör givetvis människans onda handlingar men han skapades av gud för att visa vad som är godhet och ondhet är och tyvärr får jag påstå att om nu djävulen skulle finnas enligt dig så innebär det att det är tyvärr du som skapade han på grund att du ville straffa mig för den jag är.
 
(Du missförstår mig helt, jag vill välsigna dig, ditt liv och de gåvor du fått av Gud redan i mors mage. men använd dessa gåvor rätt. Du behöver en guide i ditt liv som vill dig väl, Gud är den guiden.)
 
Man tänker tyvärr att det kanske inte är den gud jag föreställt mig. Gud är väl en god Gud och Jesus var en ren snäll son till sin fader Gud eller ska dom straffa alla i sin omgivning för att du ska tycka att du är rätt budbärare att vara kristen.
 
(Min person är väldigt ointressant i sammanhanget om du bortser från att jag bryr mig och vill varna dig och rädda dig från en framtid i förtvivlan.)

Jag skulle vilja hjälpa din själ och rena dina mörka tankar så att du ska se ljuset framför dig.
 
Här en länk till en syster till dig - som gick på din inslagna väg - tills den ledde till vägs ände:
http://mediaplayer.crossnet.se/mediaPlayer.jsp?oid=191
 
(Önskar dig Guds välsignelse i ditt liv, att du väljer källan före de usla brunnarna som finns efter vägen vi går på i våra liv. Men med Gud som guide - går vägen ständigt uppåt - upp emot honom och hans himmel!
Bless Kurt)
 

Hjärtliga Hälsningar
från
Den renaste kraften
Niclas/Ljusetsrike

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0