Jag och Du

Jag ser alla dina dåliga sidor för att du ska vända dina ord.
Jag ser dina bra sidor för att du ska komma vidare i ditt liv.
Jag bär fram dina brister så du kan gå fram på ditt livs trappa.
Jag är ingen universiell nyckel men jag kan allt i ditt liv.
Det är bara du som kan din egen stig att gå men jag visar var det finns gropar att falla in ändå faller du i.
Du måste lära dig att lyssna och höra att du är din egen jägare som söker föda för att lära dig leva.
Att leva är i sig en konst men att lära sina misstag är att vara unik på sitt eget sätt.
Om man snubblar och slår sig, det gör vi alla men att lära sig när smärtan kommer och att få den att inte smärta är i sig en unik egenskap att lära.
Jag säger ta inte den lättaste vägen för att den är snabbast för då värker din själ ändå tag du den väg som du tyckte skulle gå lättast och vad hände du ramlade ännu hårdare än vanligt.
Livets gång är inte lätt varför skulle det vara de då lär man sig inte efter sina egna misstag.
Då får man oftast att den där har ju aldrig några problem, om det nu skulle vara att dom inte han några motgångar så ska du ha helt klart för dig att den personen är imte berikat med de du har den personen fattas något och hur trevligt är det att fattas ett halvt hjärta.
1. Du kan inte ägas av någon du tar alltid dina beslut hur ont det än gör
2. Det är alltid du som styr din egen båt jag är bara ditt sjökort men det finns alltid andra båtar som gått till botten framför dig.
3. Jag säjer ta höger du tar vänster och går på grund vad har du lärt dig av de.
4. Ta alltid det håll som din magkänsla siger då kommer du aldrig gå på gund.
5. Jag är aldrig mer än dig för vi är lika den ända skilldnaden är att jag kan lutsa dig åt de rätta hållet för att visa din väg.
6. Livet  är som en bok men du styr den på ditt eget sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0